Final

Introductie

Wanneer de applicatie wordt geopend begint deze met de introductie van botje, deze stelt zich voor aan de gebruiker en vraagt wie de gebruiker is. De gebruiker kan hier antwoord op geven door op een tekst vak te tikken waarna een toetsenbord opent en de naam ingetikt kan worden.

Vervolgens groet Botje de gebruiker en is op de buik van Botje te zien dat 1 vlak groen is geworden.

Vervolgens vraagt Botje de speler om zijn of haar leeftijd te geven, dit werkt op dezelfde manier als het geven van de naam. Ook hierna is weer 1 van de vlakjes groen geworden.

Uiterlijk

Botje verteld over dat hij een robot is en vraagt de gebruiker of deze wil laten zien hoe hij of zij eruitziet.

Wanneer de gebruiker antwoord met nee reageert Botje teleurgesteld en zal het volgende vlakje rood worden.

Maar wanneer er met ja wordt geantwoord zal een nieuw scherm openen. Hier kan de speler aangeven of hij of zij een jongen of meisje is.

Dit karakter kan door de gebruiker worden aangepast om op zichzelf te lijken. Wanneer dit is voldaan en bevestigd wordt kom je terug bij Botje. Er zijn wederom groene vlakjes bij gekomen. Deze geeft de gebruiker een compliment en vraagt of de speler hem ergens mee wil helpen.

Foto

Hij verteld dat hij een aantal foto’s heeft gemaakt en vraagt zich af of de gebruiker de leukste voor hem wil uitkiezen.

Verschillende foto’s vallen het scherm binnen en de gebruiker krijgt de instructie om zijn favoriet uit te kiezen.

Wanneer een foto wordt gekozen komt er een hart op de foto en gaan we door naar het volgende scherm. Botje geeft aan dat dit ook zijn favoriete foto was en vraagt vervolgens of de gebruiker een foto voor hem heeft.

Indien hier met nee wordt geantwoord zal Botje teleurgesteld zijn en er een rood vlakbij komen.

Maar als er met ja geantwoord wordt laat hij weten dat de gebruiker zijn camera mag gebruiken. Vervolgens kom je terecht in de camera app van het apparaat. Na het maken van de foto is er wederom een groen vlakbij gekomen en heeft Botje jouw foto in zijn hand.

Hobby

Botje geeft aan dat de gebruiker waarschijnlijk leuke hobby’s heeft en vraagt of de speler hiervoor binnen of buiten is. Aan de hand van een aantal vragen probeert hij erachter te komen wat jouw hobby is, wat weer zorgt voor een nieuw groen vlak.

Tevens houdt hij nu een voorwerp vast dat te maken heeft met de hobby.

Leren over hobby

Hij geeft aan iets te willen leren over de hobby van de gebruiker en een quiz element begint. Door de juiste antwoorden te geven krijgt Botje er meer groene vlakken bij.

Botje geeft aan onder de indruk te zijn van jouw kennis en geeft aan zelf ook veel te weten over een onderwerp. Dit blijkt de gebruiker te zijn!

Resultaat

In een animatie wordt getoond wat Botje gedurende het verhaal te weten is gekomen over de gebruiker en geeft aan dat jij niet de enige bent over wie hij dit allemaal weet.

Een nieuwe animatie wordt getoond met een groot aantal kinderen over de hele wereld, waaronder jouw karakter.

Uitleg

Botje legt uit dat er online nog veel meer informatie wordt verzameld over jou en dat je dus voorzichtig moet zijn met wat je deelt.

Helpen

Ook geeft hij aan dat hij je hier graag bij wil gaan helpen. En dat je hem snel weer zult zien.

Wanneer de gebruiker de introductie met Botje heeft doorlopen keert deze terug naar zijn of haar normale media gebruik. Maar Botje zal opduiken wanneer hij ziet dat de gebruiker op het punt staat persoonlijke gegevens te verlenen.

Voorbeeld case: app store

De gebruiker zoekt in de app store naar een game om te downloaden wanneer Botje tevoorschijn komt.

Introductie

Botje wijst de gebruiker op hun eerdere ontmoeting en hoe hij zoveel wist over de gebruiker. En wil vervolgens samen met de gebruiker kijken welke gegevens de app nodig heeft van de gebruiker. Dit is naar zijn idee best veel en hij vraagt de gebruiker of hij weet om welke informatie het gaat.

Interactie

Het quiz onderdeel dat de gebruiker herkent van de introductie met Botje wordt geopend, hier kan hij of zij aangeven welke gegevens er verzameld worden.

Na het invullen geeft Botje aan dat de gebruiker dus moet opletten wat hij invult.

 

Voorbeeld case: Google, Youtube

De gebruiker bevindt zich op een google pagina om naar Youtube te gaan.

Introductie

Botje wijst de gebruiker erop dat hij filmpjes te zien krijgt die hij leuk vindt en vraagt de gebruiker hoe dit kan.

Interactie

Het quiz onderdeel dat de gebruiker herkent van de introductie met Botje wordt geopend, hier kan hij of zij aangeven welke gegevens er verzameld worden.

Vervolgens kan de gebruiker verder met waar hij mee bezig was.