Concept schetsen, mogelijke interacties

Hoe zou het spel eruitzien als de interactie van mediagebruik terugkwam in het spel i.p.v. de puzzel?

Hiervoor heb ik de verschillende iconen omgezet in spel elementen die hiermee overeenkomen.

Zo is er voor het like gedrag het volgende;

Optie 1 – dat er 1 of meerdere beelden zijn waarbij de positieve elementen punten opleveren en de negatieve juist punten kosten.

Optie 2 – Dat er binnen een korte tijd, bijvoorbeeld een minuut, zoveel mogelijk likes gegeven moeten worden.

Of optie 3 – Dat er likes verzameld worden door deze op te vangen.

Voor zoekgeschiedenis heb ik ook 3 mogelijkheden;

Optie 1 – een spel waarbij de zoekmachine zoveel mogelijk input wil hebben en je dit als speler dus aan hem geeft.

Optie 2 – Door met een vergroot glas over een pagina te gaan wordt er meer zichtbaar dan je eerst zag, bijvoorbeeld de reden dat je een advertentie ziet.

Optie 3 – dat je met het karakter verschillende dingen opzoekt en vervolgens als een memory alles moet herinneren.

Voor locatie bestaat het eerste idee uit een locatie pin plaatsen van waar je bent. Dit kan op een echte kaart zijn maar ook een kaart met bijvoorbeeld een huis, school ed.

Een andere mogelijkheid is om zoals bij optie 2, de locaties te benoemen.

Of optie 3, een puzzel te maken die een overzicht vormt van een kaart met verschillende locaties.

Bij profielen bestaat

Optie 1-  uit dat de speler aan het begin van het spel een profiel maakt, dit wordt dan als input gebruikt voor de vragen die het karakter stelt.

Optie 2 – Dat je aan het begin van het spel een karakter maakt dat op jou lijkt.

Of dat het karakter vragen stelt aan jou en op basis hiervan een karakter maakt voor jou met de vraag of het klopt.

Optie 3 – Dat het score idee in het spel wordt vervangen door een profiel dat het karakter van jou heeft kunnen maken op basis van de antwoorden die je hebt gegeven.