Concept schets, nieuwe interactie

Vervolgens heb ik hier elementen van samengebracht in een concept. In plaats van het puzzel principe waar mijn andere concept vanuit gaat, draait het bij dit concept om het verhalende element met de interactie van de gebruiker.

Zo begint het verhaal met het karakter dat zich aan je voorstelt en de naam van de speler vraagt. Dit is het begin van het profiel dat hij van de speler aan het opbouwen is. Vervolgens wil hij te weten komen hoe je eruitziet en maak je dus een karakter van jezelf, dit is het volgende stukje van het profiel dat hij over je opbouwt.

Het volgende stuk van het verhaal gaat over het like gedrag en het delen van foto’s.

Zo zal het karakter zelf foto’s laten zien, hierbij zal hij vragen om jou mening. Vervolgens zal hij ook aan de speler vragen om een foto te maken.

De reden dat dit in het spel zit is dat het karakter nu weet waar jij bent. Maar ook kan er een extra laag overheen waarbij hij het deelt met anderen.

Vervolgens vraagt hij over de hobby’s van de speler, dit is de input voor het volgende deel van het spel/verhaal.

Om meer informatie te krijgen gaat de speler samen met het karakter opzoek naar meer informatie waarbij hij zoekopdrachten verzameld die jij invoert.

Vervolgens laat het karakter weten dat hij je nu denkt te kennen en krijg je een overzicht te zien van alles wat hij over je heeft verzameld.